Corona en lockdown

Sinds 15 december is Nederland in een lockdown gekomen en dat heeft vele gevolgen. De non-essentiële winkels zijn gesloten en hierdoor is online shoppen het belangrijkste alternatief. Ook laten veel mensen nu hun aankopen thuis bezorgen en dat kost PostNL meer tijd. De druk bij PostNL is dus hoger dan gebruikelijk na het Nieuwjaar.

Zijn er vertragingen?

Wij hebben geen signalen dat PostNL de drukte niet aan kan en mag je de normale gang van zaken verwachten van ons en PostNL.

Wat wel vertraging oploopt is onze nieuwe voorraad. Onze leveranciers krijgen steeds maar kleine beetjes voorraad binnen. Dit komt doordat er in heel Europa lockdowns zijn en er in de havens verminderde capaciteit is om de zeecontainers te verwerken. Hierdoor zijn levertijden langer dan gebruikelijk van artikelen die bij ons zijn uitverkocht. Je kunt nog steeds jouw bestelling plaatsen, ondanks de oranje "(nog) niet op voorraad" indicatie. Wij zullen jouw aanwinst dan op de bestellijst zetten bij de leverancier, zodat wij deze zo snel mogelijk naar Nederland kunnen halen.

Bezorging en afhalen

Afhalen bij een PostNL-punt blijft mogelijk, maar op minder locaties. Er zijn veel afhaalpunten die moesten sluiten of besloten te sluiten omdat de opbrengsten niet opwegen tegen de te maken kosten. PostNL houdt dagelijks bij welke punten op zijn of dicht en probeert pakketten die naar een gesloten PostNL-punt gaan af te geven op een ander PostNL-punt. Wij hebben nog geen signalen gekregen van situaties waar dit tot problemen heeft geleidt.

Tijdens het bestellen kun je een lijst van PostNL-punten bij jou in de buurt zien die momenteel open zijn om jouw pakket voor jou te ontvangen. Ophalen is daar dan mogelijk vanaf 15.00u.